اوریکولوتراپی و درمان ناباروری

اوریکولوتراپی در درمان ناباروری


ناباروری یکی از مشکلات شایع در جامعه است که برای زوج‌هایی که به دنبال باروری هستند، می‌تواند بسیار تحمیل‌کننده و روان‌شکن باشد.

در سال‌های اخیر، روش‌های متعددی برای درمان ناباروری مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله اوریکولوتراپی که به عنوان یک رویکرد نوین در این حوزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.در این مقاله سعی برآن داریم که اهمیت اوریکولوتراپی و درمان ناباروری را برای شما شرح دهیم.

استفاده از طب سنتی برای درمان ناباروری

با توجه به اثراتی که طب سنتی در بارور شدن زنان دارد به عنوان یک مکمل در کمک به درمان نازایی و مشکلات جنسی افراد شناخته می‌شود. استفاده از طب سنتی برای نازایی از زمان‌های بسیار دور انجام مرسوم بوده است. با این‌حال، امروزه به عنوان یک مکمل بسیار خوب در کنار درمان‌هایی مثل آی وی اف و برای بالا بردن شانس موفقیت درمان‌های طب نوین، استفاده می‌شود. درمان‌های طب سنتی برای نازایی می‌تواند؛ هزینه و زمان درمان‌های طب نوین را نیز کاهش دهد. البته در یک سری از مواقع روش‌های طب سنتی برای نازایی به تنهایی قابل استفاده هستند. و ممکن است به‌تنهایی و بدون بهره‌گیری از طب نوین، اثرات لازم و کافی را داشته باشند.

طب سوزنی و درمان ناباروری و نازایی

یکی از روش‌های طب سنتی برای نازایی و ناباروری، استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی باعث تحریک ترشح هورمون‌ها در زنان و مردان می‌شود. این روش همچنین، به بهبود جریان خون در بیضه‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین می‌تواند به تخمدان‌ها و رحم نیز در تحریک جریان خون، کمک‌رسانی کند. شما کاربران گرامی می توانید نیز با از دیگر خدمات طب سنتی مانند در کلینیک طب سنتی دکتر سرتا بهره‌مند شوید.

اهمیت اریکولوتراپی در درمان نازایی

اوریکولوتراپی به دلیل مزایای بسیاری که دارد، از جمله کاهش خطر انتقال بیماری‌های ژنتیکی، حفظ حقوق اخلاقی و تکنولوژیکی برای زوجین و افزایش می‌دهد. همچنین شانس باروری، به عنوان یک رویکرد جدید و مؤثر در درمان ناباروری شناخته شده است. با این حال، همچنان نیاز به تحقیقات بیشتر درباره اثربخشی، ایمنی و انتقال بهتر سلول‌های بنیادی اوریکولوتراپی وجود دارد.

متخصصین باروری تلاش و تمرکز زیادی را صرف درمان نارسایی اولیه تخمدان کرده اند. چرا که این اختلال باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت زنان می شود؛ الیگومنوره( اختلال در چرخه قاعدگی)، آمنوره ( قطع پریود)، ناباروری، اختلال در سیستم ایمنی و بیماری های قلبی از جمله آنهاست و آمار مرگ و میر افراد را افزایش میدهد.

پژوهش ها نشان میدهند، طب سوزنی گوش اثر ثابت شده‌ای در درمان نارسایی اولیه تخمدان دارد. البته به آزمایش های بالینی بیشتری در این مورد نیاز داریم.

بنابر گزارش انستیتو ملی سلامت و مراقبت های برتر، آمار ناباروری در انگلیس، یک زوج از هر هفت زوج را درگیر میکند. مشکلات ناباروری بیش از آنچه تصور میکنید است و هم زن و هم مرد به دلایل متفاوت با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد.

هزینه های اوریکولوتراپی و درمان ناباروری

اوریکولوتراپی هم مانند دیگر روش‌های درمانی، هزینه هایی دارد. یکی از گزینه‌های درمان در طب سنتی، طب سوزنی برای درمان نازایی و ناباروری است. هزینه‌ های این درمان وابسته به تعداد جلسات درمانی بیمار، تعداد سوزنی که برای درمان استفاده می‌شود، قیمت سوزن، روش درمان و نوع بیماری است. از آنجا که درمان نازایی یک درمان طولانی مدت است و پروسه خاص خود را دارد نسبت به یک بیماری معمولی هزینه درمانش بیشتر است.با این‌حال هزینه‎‌های درمان نازایی و ناباروری با طب سنتی در مقایسه با طب نوین بسیار اندک است.

در چند سال اخیر یکی از بیماری‌هایی که به شدت مورد توجه طب سنتی قرار گرفته ناباروری و نازایی است. این روش می‌تواند بسیاری از اختلالات هورمونی مربوط به غدد و لوله های فالوپ را درمان کند. طب سوزنی باعث ترشح هورمونی به نام آندورفین در مغز می‌شود که تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. استرس، عامل اصلی ناباروری است. هزینه‌های درمان نازایی با طب سوزنی، نسبت به سایر روش‌های طب سنتی، بالاتر است. اما درصد جواب گرفتن آن مطلوب است. این روش مانند سایر روش‌های طب سنتی، عوارض جانبی ندارد.

اهمیت اوریکولوتراپی و درمان ناباروری
اهمیت اوریکولوتراپی در درمان ناباروری

 

برای انجام  اوریکولوتراپی چه کارهایی باید انجام داد؟

در اولین مراجعه پزشک متخصص طب سوزنی شما یک ارزیابی کلی را انجام خواهد داد و در مورد پرونده و علائم پزشکی شما سؤال می کند. آنها سؤالات بیشتری از آنچه انتظار دارید از شما خواهند پرسید و به نظر می رسد که برخی از آنها با باروری ارتباطی ندارند. با ایشان درباره هرگونه آزمایش خون یا آزمایشهای پزشکی مرتبط با ناباروری صحبت نمایید.

همچنین درباره تعداد جلسات حضور که شما نیاز دارید، نیز بحث صورت خواهد پذیرفت.

اگر لقاح آزمایشگاهی یا هر نوع دیگری از فناوری باروری را تجربه می کنید ، بهتر است متخصص طب سوزنی و پزشک شما درمان را با هم هماهنگ و ترکیب نمایند.

ممکنه از شما خواسته شود که در طول زمان اوریکولوتراپی ، لباس راحت بپوشید، جواهرات خود را خارج نمایید.

سوزن های مورد استفاده برای درمان با اوریکولوتراپی تقریبا به اندازه موهای نازک و بسیار انعطاف پذیر هستند. در طول زمان درمان ، شما ممکنه بسیار آرام باشید. گاهی اوقات در اولین درمان احتمالا سرگیجه یا حالت تهوع ایجاد گردد.

این روش با کاهش چنین احساساتی و افزایش گردش خون در اندامهای باروری، به عنوان یک روش تأثیرگذار بر افزایش قدرت بارداری و درمان ناباروری بسیار موثر بوده است.

بهتره بدانید آن دسته از زنانی که  با روش های کمک بارورسازی مثل آی وی اف قصد باردار شدن را دارند و از اوریکولوتراپی در درمان ناباروری کمک میگیرند، احتمال لانه گزینی موفق و رشد موفق رویان به جنین را افزایش میدهند.

درواقع طب سوزنی به عنوان گزینه مکمل برای این دسته از افراد توصیه میشود. چون شانس لقاح موفق را تامیزان چشمگیری افزایش می دهد.

 

درمان-ناباروری-با-اوریکولوتراپی
درمان نازایی با اوریکولوتراپی

نتیجه‌گیری:

اوریکولوتراپی در درمان ناباروری یا طب سوزنی گوش از جمله روش های درمانی تأثیرگذار بر درمان نازایی زوجین و افزایش قدرت باروری است که مشکلات نازایی زن، بیماری های عفونی واژن و همچنین مشکلات ناباروری مرد را کنترل و درمان میکند.

پس اگه از داروهای هورمونی برای بیماریهایی نظیر پلی کیستیک، آندومتریوز، ناباروری و نازایی، کاهش ذخیره تخمدان، اختلال پریود، قاعدگی نامنظم، خونریزی های زیاد و تمام مشکلاتی از این دست خسته شدید و بدنبال انجام اوریکولوتراپی برای درمان ناباروری و نازایی خود هستید فقط کافیه به صفحه اینستاگرام من (مهرنوش مطیعی) سربزنید، علاوه بر دیدن آموزش‌ها، می‌توانید مشاوره آنلاین و وقت اوریکولوتراپی بگیرید.
 و اما برای مراجعه حضوری به کلینیک برای اوریکولوتراپی و رفلکسولوژی میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
آدرس کلینیک :اصفهان – خانه اصفهان – خیابان سپاه _کوی شماره دو – ساختمان نیاوران -طبقه سوم -واحد۶
تلفن : ۳۴۳۷۰۲۶۱-۰۳۱

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید