بهترین-دمنوش-برای-پلی-کیستیک

دمنوش برای پلی کیستیک


پلی کیستیک یا سندرم تخمدان پر کیست یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که حدود 5 تا 10 درصد افراد را گرفتار می کند.طب سنتی در این مورد تمهیدات قابل توجهی دارد. برای مثال، استفاده از دمنوش برای پلی‌کیستیک، ماساژهای موضعی و طب سوزنی، از روش‌های درمان کیست تخمدان در طب سنتی است.

تشخیص زود هنگام و درمان سندرم پلی‌کیستیک تخمدان می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند . همچنین باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند. طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد.

اما یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها، استفاده از بهترین دمنوش برای پلی‌کیستیک است. بسیاری از این داروها، سالهاست که امتحان خود را پس داده‌اند و در یک دوره درمانی مشخص، اثرات چشمگیری خواهند داشت. چنانچه پلی کیستیک یا سندرم پرکیست تخمدان دارید با ما همراه باشید تا چند نمونه از داروهای گیاهی برای کیست تخمدان را مرور کرده و طرز تهیه و نحوه تاثیر آن‌ها را بررسی کنیم.

 

موثرترین دمنوش برای پلی‌کیستیک ها

 

 دارچین یک دمنوش برای پلی‌کیستیک

محققان دریافته اند که مکمل دارچین می تواند به بهبود چرخه قاعدگی در زنان با PCOS کمک کند.

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده نشان می دهد که این گیاه می تواند به کاهش مقاومت انسولین در زنان با PCOS کمک کند.

 

دمنوش-دارچین
دمنوش دارچین برای پلی کیستیک

 

طرز تهیه دمنوش دارچین

یک قاشق چای خوری از پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید.

آن را به مدت چند ماه و یا تا زمانی که از نتایج راضی شدید، بنوشید.

این ادویه را در رژیم غذایی خود با پاشیدن پودرش در غلات،بلغور جو دو سر، پنیر، ساندویچ کره بادام زمینی و دیگر غذاهای دیگر اضافه کنید.

 

 

شیرین بیان یک دمنوش برای پلی‌کیستیک

یک قاشق چای خوری گیاه شیرین بیان را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.

بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و بعد آن را صاف کنید. این چای را برای چند هفته، هر روز دو یا سه بار بنوشید.

هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید.

می توانید یک چهارم قاشق چای خوری را دو یا سه بار در روز به مدت چند هفته بخورید.

دقت کنید که با پزشک خود مشورت کنید، تا مقدار مناسب برای این کار پیدا کنید.

 

دمنوش-ریشه-شیرین-بیان
دمنوش شیرین بیان برای پلی کیستیک ها

 

نکته:ریشه شیرین بیان ممکن است برای کسانی که از فشار خون بالا یا بیماری قلبی، کلیوی یا کبد رنج می برند، مناسب نباشد.

همچنین ممکن است تاثیری بر میزان گلوکز خون داشته باشد.

 

 دمنوش پونه 

دمنوش پونه برای رحم فوایدی دارد ولی اگر دنبال درمان گیاهی برای درمان کیست تخمدان هستید راه های بهتری برای شما داریم.

۲ قاشق چای خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه دَم بکشد.

یک قاشق چای خوری عسل به این چای اضافه کنید و روزانه ۲ تا سه فنجان از چای بابونه بنوشید.

 

دمنوش-پونه
دمنوش پونه مناسب برای پلی کیستیک

 

برگ تمشک از مواد گیاهی مناسب برای درمان پلی کیستیک

دمنوش گیاهی تمشک از برگ گیاه تمشک تهیه می شود و برای باروری زنان و در دوران بارداری برای بسیار مفید است. برگ تمشک که معمولاً به شکل چای مصرف می شود، منبع تغذیه فوق العاده ای است. برگ های تمشک سرشار از پتاسیم، منیزیم، ویتامین B و آهن هستند که به حفظ سلامتی کمک بسیاری می کنند.

زنان برای دوره های سنگین، دوره های دردناک، برای جلوگیری از سقط جنین، تهوع صبحگاهی مرتبط با بارداری و کاهش درد زایمان می توانند از منافع این دمنوش استفاده می کنند. دمنوش گیاهی تمشک همچنین برای علائم شایع حاملگی مانند گرفتگی پا، حالت تهوع و کم خوابی مفید است.

 

دمنوش-برگ-تمشک
دمنوش-برگ-تمشک

برگ تمشک قرمز سرشار از مواد مغذی است که می تواند مکمل جداگانه ای برای شما باشد. یکی از ویژگی های درخشان آن محتوای بالای ویتامین B است. ویتامین های گروه B برای سلامت و تندرستی بدن انسان ضروری هستند. مهمتر از همه ویتامین B به طور مستقیم بر انرژی، عملکرد مغز و متابولیسم سلولی شما تأثیر می گذارد. آنها همچنین از بینایی، تولید گلبول های قرمز خون، هضم و جذب و عملکرد عصبی شما پشتیبانی می کنند.

به ویژه در زنان، ویتامین B برای حفظ سلامتی در سنین باروری بسیار مهم است. از آنجا که بدن زنان توسط هورمون ها تنظیم می شود، اغلب می تواند با ساده ترین عوامل از تعادل خارج شود. دو هورمون برجسته که بر بدن زنان در هر مرحله تأثیر می گذارند، استروژن و پروژسترون هستند که به ویژه در طول دوره های قاعدگی دچار جزر و مد می شوند.

 

 ریحان یکی از مناسب‌ترین دمنوش برای پلی‌کیستیک

دمنوش-ریحان
دمنوش برای پلی کیستیک

 

روزانه هشت تا 12 ریحان بخورید.

گزینه دیگر نوشیدن چای ریحان، چند بار در روز یا خوردن این گیاه به شکل مکمل است.

برای مقدار مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.برای چند ماه از این درمان ها استفاده کنید.

 

توجه:ریحان تمایل دارد سطح گلوکز خون را کاهش دهد، بنابراین اگر داروهای دیابتی را مصرف می کنید این گیاه را به دقت مصرف کنید.

همچنین ممکن است که این گیاه لخته شدن خون را کند کرده و با داروهای ضد انعقاد ارتباط برقرار کند.

 

 گزنه یک دمنوش برای پلی‌کیستیک

دم کرده گزنه از بهترین‌ دارو‌های گیاهی برای درمان کیست تخمدان است. این گیاه دارویی موجب تنظیم قاعدگی و بهبود خون‌ریزی شده و جریان خون را به سمت رحم و لگن هدایت می‌کند. گرنه رحم را ضدعفونی می‌کند. گیاه گزنه با حذف سموم رحم مشکلاتی مانند ناباروری را به حداقل می‌رساند.

 

دمنوش-برگ-گزنه
دمنوش گزنه

طریقه مصرف گزنه

برگ ، ساقه یا ریشه گیاه گزنه را می توان خرد کرد و به صورت پودر ، تنتور ، کرم ، چای و غیره در آورد.

در حالی که مردم قرن ها از آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می کردند ،

تحقیقات مدرن همچنین از بسیاری از مزایای بالقوه سلامتی چای گزنه و گزنه پشتیبانی می کند.

قسمتهای ریشه ای و بالای سطح زمین به عنوان دارو استفاده می شود.

 

نعنا یکی از بهترین دمنوش برای پلی کیستیک

 

کمک گرفتن از نعناع برای درمان تخمدان پلی کیستیکدم‌کرده نعناع را به مدت چند هفته زیر نظر پزشک طب سنتی و در هرروز به میزان 2 بار مصرف کنید. تأثیر بسیار زیاد این گیاه دارویی برای درمان تخمدان پلی کیستک مفید است.

چای گیاهی نعناع درمان ضد آندروژن مؤثر برای زنان مبتلا به هیرسوتیسم (رشد موهای زائد) و ریزش مو. چای گیاهی نعناع اثرات قابل توجه ضد آندروژن در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد.این یک آزمایش تصادفی کنترل شده است.

 

دمنوش-نعنا
دمرمان پلی کیستیک با دمنوش نعنا

اصلاح سبک زندگی و دمنوش برای پلی‌کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک می تواند از سنین نوجوانی تا سنین یائسگی شما را درگیر کند. بسیاری از علائم این سندروم با تغذیه در افراد مبتلا به تنبلی تخمدان قابل کنترل می باشد. خیلی از بانوانی که در سال های اخیر به مطب مراجعه کرده اند در پاسخ به درمان هایی دارویی تنها علائم آن ها کنترل شده است و این بیماری ریشه کن نشده است. باید بگوییم که تنبلی تخمدان عارضه ای نیست که با یک دوره درمان داروها کنترل شود یا به کلی برطرف شود. این سندروم از مشکلات هورمونی در بدن شما ناشی می شود که به دلایل مختلفی ایجاد شده است . برای حل مشکلات قاعدگی خود بدون نیاز به خوردن حتی یک عدد قرص به مقاله درمان اختلالات قاعدگی مراجعه بفرمایید.

 

سبک زندگی ماشینی ، عدم تحرک ، استرس زیاد ، مصرف فست فودها ، مصرف زیاد شیرینی جات ، وراثت و بسیاری عوامل در شکل گیری این سندروم نقش دارند بنابراین با کمی تفکر می توان به این نتیجه رسید که این سندروم زاییده سبک غلط زندگی ما می باشد.

 

 

 

سخن پایانی:

هیچ کدام از این دمنوشها برای پلی‌کیستیک  نباید بدون مشورت با متخصص انجام شود. چون اغلب گیاهان که با کاهش سطح تستسترون کار می کنند، البته منجر به افزایش سطح استروژن به دلیل تبدیل شدن آندروژن ها به استروژن می شوند. البته جزئیات مصرف این دمنوشها را در برنامه اصلاح سبک برای هر کس مشخص میکنم. ولی بهتر است روزی بیشتر از دو فنجان نباشد و هر سه هفته، یک هفته در مصرف آنها فاصله بندازید.

باید بدانید که برای هر فرد مبتلا به پلی کیستیک یا کیست تخمدان این دوره درمان متفاوت است. پس از لحظه اول نمی‌توان به قطع گفت طول درمان آن چقدر است.

پس اگر از داروهای هورمونی برای بیماریهایی نظیر پلی کیستیک، آندومتریوز، ناباروری و نازایی، کاهش ذخیره تخمدان، اختلال پریود، قاعدگی نامنظم، خونریزی های زیاد و تمام مشکلاتی از این دست خسته شده‌اید، اصلاح سبک زندگی میتواند راهکار خوبی برای درمان باشد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام من (مهرنوش مطیعی) سر بزنید.

مشاوره انلاین و دریافت برنامه اصلاح سبک زندگی
@mehrnoosh_motieisupport

آدرس کلینیک :اصفهان – خانه اصفهان – خیابان سپاه _کوی شماره دو – ساختمان نیاوران -طبقه سوم -واحد۶

تلفن : ۳۴۳۷۰۲۶۱-۰۳۱

 

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید