تقویت-تخمک‌گذاری-با-رژیم-غذایی-مناسب

بهبود کیفیت تخمک‌گذاری با رژیم غذایی مناسب


برای یک زن تقویت تخمک‌گذاری، نظم چرخه قاعدگی و باروری را در آینده مشخص و توانایی باروری او را افزایش می‌دهد. عوامل متعددی تاثیراتی بر تخمدان‌ها و تخمک‌های تولید شده می گذارند. بطور مثال عوامل محیطی، هورمون‌ها، استرس،  اختلالات قاعدگی، گردش خون و رژیم غذایی استوار.

مهمترین نکته ای که امروزه خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد،  تغییرات ساده زندگی، تغذیه برنامه ریزی شده و رژیم غذایی سالم است.

این موارد می تواند کیفیت تخمک و تخمک‌گذاری را بهبود بخشد و همچنین احتمال حامله شدن را افزایش دهد. چنانچه مبتلا به بیماری کاهش ذخیره تخمدان  یا سندرم پلی کیستیک تخمدان و یا علاقمند به تقویت تخمک برای باروری مطمئن و آسانتر هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

 

راهکارهای مناسب برای تقویت تخمک‌گذاری

 

راهکارهای-مناسب-برای-تقویت-تخمک‌گذاری
روشهای تقویت تخمک‌گذاری

 

۱- جریان خون و اکسیژن زایی مناسب:

کاهش جریان خون به علت کم ورزش کردن، کم آبی و غلظت خون می تواند جریان خون غنی از اکسیژن را برای سلامتی تخم ک و تخمدان سالم محروم کند.

ننوشیدن آب کافی می تواند جریان خون را در سیستم تولید مثل مختل کند. هر روز آب بنوشید و از یک برنامه روتین ورزشی پیروی کنید که شامل راه رفتن، دویدن یا یوگا برای تحریک گردش خون تازه به سلول ها در تخمدان ها و رحم است.

 

۲- ماساژ باروری:

ماساژ باروری یکی از بهترین روش های درمانی است که جریان خون را به رحم و تخمدان افزایش می دهد و جریان خون اکسیژن دار تازه را هم زیاد می کند و خون راکد را از بین می برد.

درمانگری که تخصص باروری است را پیدا کنید و ماساژ خود را از روز بعد از اتمام پریودتان آغاز کرده و تمام طول ماه را ادامه دهید. توصیه می شود حداقل چهار ماساژ در هفته داشته باشید.

 

۳- تقویت تخمک‌گذاری با تعادل هورمونی:

استرس، رژیم غذایی نامناسب و دیگر بیماری های سبک زندگی باعث عدم تعادل در هورمون ها می شود. این باعث می شود که تخمک خنثی شود، چرخه باروری اش قطع شود و تخمک گذاری اتفاق نیفتد.

سعی کنید استرس کمتری داشته باشید و رژیم غذایی سالم داشته باشید تا تعادل هورمونی و یک سیستم غدد درون ریز را در هنگام تلاش برای حامله شدن کسب کنید.

 

۴-اسید فولیک :

رژیمی که غنی از اسید فولیک باشد، تخمدان را حمایت می کند .مطمئن شوید که سبزیجات برگ دار، محصولات لبنی و ماهی را در رژیم غذایی خود دارید تا از سلامت تخمک هایتان پشتیبانی کنید.

 

تقویت تخمک‌گذاری با رژیم غذایی مناسب

به رژیم غذایی متعادل و سالم پایبند باشید که باروری شما را بهبود خواهد بخشید. در ادامه به مواد غذایی مفید و موثر در کیفیت تخمک و افزایش شانس باروری خواهیم پرداخت.

تقویت-تخمک‌-با-رژیم-غذایی-مناسب
رژیم غذایی مناسب برای بهبود کیفیت تخمدان

 

۱- آوکادو برای تقویت تخمک‌گذاری:

این سوپر خوراکی مقدار چربی بالایی در میوه ها دارد که به سلامتی تخمک ها کمک می کند. آوکادو چربی زیادی دارد (چربی خوب مورد نیاز بدن است) که به حفظ سلامت باروری خوب کمک می کند. آن ها می توانند به صورت ساندویچ، سالاد و یا حتی به صورت دیپ مصرف شوند.

۲- حبوبات و عدس برای تقویت تخمک‌گذاری:

عدم وجود آهن در بدن شما می تواند منجر به عدم تخمک گذاری شود. لوبیا و عدس منبع غنی آهن و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای باروری حیاتی می باشند. مهم است که هر روز یک وعده لوبیا و عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۳-  آجیل و میوه های خشک:

میوه های خشک و آجیل ها یک منبع بزرگ از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که جلو رادیکال های آزاد را می گیرد و تولید تخمک های بهتری را اداره می کند.

۴- کنجد برای تقویت تخمک‌گذاری:

دانه‌های کنجد غنی از روی، به تولید هورمونهای مسئول سلامت تخمک‌ها کمک می کنند. همچنین کنجد غنی از چربی‌های اشباع شده می باشند. تقویت تخمک و تخمک گذاری با مواد غذایی

هوموس حاوی تاهینی است (خمیر دانه کنجد)، پی هوموس در رژیم غذایی شما راهی خوب برای افزایش سلامت تخمک هاست.همچنین اگر نمی خواهید به تنهایی آن را بخورید ، دانه های کنجد را می توانید به غلات و سالاد اضافه کنید.

۵- توت ها:

این میوه ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از تخمک ها در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این سوپر خوراکی ها شما را در مقابل تعدادی از مشکلات محافظت می کنند.

آن ها را می توانید خالی بخورید یا در سالاد میوه یا اسموتی ها مصرف کنید. به شما توصیه می شود هر هفته حداقل سه وعده از این توت ها را بخورید.

۶- سبزیجات پر برگ سبز:

اسفناج، کلم پیچ، و دیگر سبزیجات پر شاخ و برگ غنی از اسید فولیک، آهن، منگنز، کلسیم و ویتامین A هستند. هر روز حداقل دو وعده سبزیجات سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۷- تقویت تخمک‌گذاری با ریشه ماکا:

ریشه گیاه ماکا شگفت انگیز است و شامل ۳۱ مواد معدنی مختلف و ۶۰ فیتونوترین است.اعتقاد بر این است که سلامت اسپرم و تخمک را افزایش می دهد. تقویت تخمک و تخمک گذاری با مواد غذایی

تعادل هورمونی را تثبیت و میل جنسی را افزایش می دهد.  این محصول را می توان پودری یا در یک کپسول خرید. پودر ریشه ماکا به اسموتی ها اضافه کرد و یا تهیه شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

۸- زنجبیل برای تقویت تخمک گذاری:

زنجبیل هم خواص ضد التهابی دارد که گردش خون را افزایش  و هضم سالم را ترویج می دهد. این کار به کاهش هر گونه ناراحتی در سیستم تولید مثل چرخه های پریودی سالم و کاهش التهاب اعضای تناسلی کمک می کند. یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی، نوشیدن مقداری چای زنجبیل است.

۹- تاثیرات دارچین در تقویت تخمک‌گذاری:

دارچین برای بهبود عملکرد تخمدان ها مشهور است و تولید تخمک مناسب را با تحریک مقاومت انسولین تسریع می کند.به زنانی که مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان هستند، توصیه می شود که دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.یک چهارم قاشق چای دارچین را هر روز مصرف کنند.

۱۰- فواید آب برای تقویت تخمک‌گذاری:

به لحاظ فنی آب یک جز ضروری برای سلامت تخمک هاست.هدف شما نوشیدن ۸ لیوان آب در روز است از نوشیدن آب ها با بطری های پلاستیکی خودداری کنید.مواد شیمیایی بطری های پلاستیکی می توانند تاثیر منفی بر سلامتی تخمک ها بگذارند.

نقش بسیار مهم اصلاح سبک زندگی درتقویت تخمک‌گذاری

شما می‌توانید با داشتن برنامه اصلاح سبک زندگی اختصاصی خود تغییرات ساده در سبک زندگی، تاثیر زیادی بر سلامت تولید مثلی شما داشته باشید.این کارها سلامتی تخمدان ها و تقویت تخمک‌گذاری برای تعیین بقا و تقویت کیفیت باوری شما است.

 

تقویت-تخمک‌گذاری-با-اصلاح-سبک-زندگی
نقش بسیار مهم اصلاح سبک زندگی در تقویت تخمک‌گذاری

 

مهم ترین مسئله برای شما که دچار تنبلی تخمدان یا ضعف اسپرم هستید، مخصوصا اگر قصد بارداری دارید، تغییر شیوه زندگی شما به سمت سبک زندگی سالم است. اگر شما داروهای شیمیایی یا حتی سنتی را هم مصرف کنید، ولی اصلاح سبک زندگی انجام ندهید، علائم‌تان بعد از مدتی به روال قبل از درمان باز خواهد گشت.

 

سخن پایانی:

کاهش ذخیره تخمدان و تخمک گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که تخمدان‌های زن توان تولید مثل را ندارند و این امر سبب ناباروری می‌شود.شما با استفاده از این مواد غذایی و سبک زندگی سالم می‌توانید به تقویت تخمک گذاری، افزایش میل بارداری و افزایش میل جنسی خود کمک کنید.

خلاصه اینکه، اگر از داروهای هورمونی خسته شده اید ، فقط کافیه همراهم باشید و به صفحه اینستاگرام  من (مهرنوش مطیعی) سربزنید. همه آنچه را که باید راجع به تقویت تخمک‌گذاری با رژیم غذایی مناسب و برنامه اصلاح سبک زندگی بدانید را بطور کامل و جامع،برای شما عزیزای دلم آماده کرده‌ام.  

 البته برای هر فرد  طول این دوره درمان متفاوت خواهد بود. پس از لحظه اول نمیتوان به قطع گفت چقدر زمان میبرد. خبر خوب من به شما عزیزان این است که شما بدون یک دونه قرص هورمونی درمان خواهید شد.

حتما می‌ پرسید چگونه؟

بامشاوره انلاین و دریافت برنامه اصلاح سبک زندگی از طریق لینک اینستاگرام زیر:
@mehrnoosh_motieisupport

مراجعه حضوری به کلینیک برای اوریکولوتراپی و رفلکسولوژی 👇
آدرس کلینیک :اصفهان – خانه اصفهان – خیابان سپاه _کوی شماره دو – ساختمان نیاوران -طبقه سوم -واحد۶

تلفن : ۳۴۳۷۰۲۶۱-۰۳۱

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید