خدمات-مراکز-درمان-ناباروری-در-ایران

مراکز درمان ناباروری در ایران


برای انتخاب بهترین مرکز درمان ناباروری در هر شهری که سکونت دارید، سعی کنید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و هرگز اولین مرکزی که اسمش به گوشتان می خورد را انتخاب نکنید.انجام تست های تشخیصی و اقدامات درمانی مربوط به ناباروری مسئله مهمی است که منابع مالی و زمانی شما را درگیر می کند. به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین خدمات مراکز درمان ناباروری در ایران کاملا هوشمندانه تصمیم بگیرید.

انتخاب مراکز درمان ناباروری در ایران، مسئله ای شخصی و منحصر به فرد است. مرکزی که یکی از آشنایان شما با مراجعه به آن نتیجه مناسب را دریافت کرده است، لزوما بهترین انتخاب برای شما نیست.

در ادامه راهنمای کاملی از  خدمات مراکز درمان ناباروری در ایران، اقدامات لازم برای انتخاب بهتر این مراکز و همچنین یک راهکار ساده، اما موثر برای درمان ناباروری در زنان و مردان را به شما عزیزان ارائه خواهم کرد.

 

در مراکز درمان ناباروری چه خدماتی انجام می شود؟

عمده ترین گروه مراجعین به مراکز درمان ناباروری را زوج هایی تشکیل می دهند که پس از چندین سال ازدواج، موفق به فرزندآوری نشده اند.

اما آیا این تمام کاری است که یک مرکز ناباروری انجام می دهد؟

باید بگوییم که اینطور نیست. یک مرکز باروری می تواند در زمینه های مختلفی به خانواده ها کمک کند؛ مانند تعیین جنسیت قبل از بارداری (حتی برای خانواده هایی که پس از چندین فرزند دختر یا پسر، متقاضی کودک با جنسیت مخالف هستند.) ، فریز تخمک، اسپرم و بافت بیضه برای پیشگیری از نازایی در آینده، ارائه مشاوره های ناباروری و ژنتیکی و …، خدمات آزمایشگاهی، انجام جراحی هایی مانند لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و … .

خدمات-مراکز-درمان-ناباروری-در-ایران
خدمات-مراکز-درمان-ناباروری

اصطلاحات رایج در مراکز درمان ناباروری

1. آی یو آی – IUI


2. آی وی اف – IVF

یعنی لقاح آزمایشگاهی که در آن جنین در خارج از محیط بدن تشکیل می شود.

 

3.میکرواینجکشن – ICSI

در روش میکرواینجکشن اسپرم به صورت انتخابی توسط سوزنی ظریف وارد تخمک می شود.

4.روش GIFT

در این حالت اسپرم و تخمک بدون ترکیب شدن با یکدیگر در محیط آزمایشگاه، وارد لوله های فالوپ می شوند.

5.انتقال جنین به لوله های رحمی (ZIFT)

این روش به کمک آی وی اف انجام می شود. تخمک ها تحریک و پس از ترکیب با اسپرم در محیط آزمایشگاه توسط لاپاراسکوپی وارد لوله ها و رحم می شوند.

 

اقدامات لازم برای انتخاب مناسب مراکز درمان ناباروری

مراکز-درمان-ناباروری
بهترین مراکز درمان ناباروری

 

1_ تحقیق در مورد مراکز درمان ناباروری  مختلف

اولین کاری که باید انجام دهید تحقیق برای یافتن مراکز ناباروری مختلف است. در این راستا اینترنت همیشه اولین راه است. تنها با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید لیستی از مراکز باروری مختلف، به تفکیک شهرها به دست آورید. همچنین از همین طریق می توانید به اطلاعات جامعی از کلینیک های باروری دسترسی داشته باشید؛ اینکه شروع فعالیت آن ها از چه زمانی بوده است، چند درصد درمان های آن ها موفقیت آمیز بوده است، دارای چه بخش ها  و خدماتی هستند، چه متخصصینی با آن ها همکاری می کنند و … . بنابراین از این طریق می توانید یک دید کلی در مورد مراکز باروری داشته باشید.

 

2. تماس با مراکز درمان ناباروری در ایران

در دومین قدم سوالاتی ممکن است که در اینترنت جوابی برای آن ها یافت نکرده اید. در چنین شرایطی می توانید با مرکز یا مراکز درمان ناباروری در ایران تماس بگیرید و جهت رفع ابهامات خود، سوالاتی را از آن ها بپرسید. حال بسته به اینکه پاسخ آن ها در رفع مشکل شما موثر باشد یا خیر، تعدادی از مراکز ناباروری موجود در لیست مذکور، از دایره انتخابی حذف می شوند.

 

3. بررسی سوابق پزشکان فعال در مراکز درمان ناباروری در ایران

دقت کنید در مورد پزشکان فعال در مراکز مورد نظر و تخصص آن ها اطلاعاتی کسب کنید. آیا در حوزه تخصصی خود تجارب موفقی داشته و دارای مهارت کافی هستند؟ سوابق کاری آن ها به راحتی می تواند برای شما روشن سازد که انتخاب درستی دارید یا خیر.

پس از بررسی سوابق و تخصص پزشکان و مقایسه آن با دلیل خودتان برای مراجعه به یک مرکز درمان ناباروری، انتخاب های کمتری را پیش رو خواهید داشت.

 

4. دنبال کردن فعالیت کلینیک مورد نظر در صفحات مجازی

به منظور کسب اطلاعات تکمیلی می توانید به صفحات مجازی کلینیک مورد نظر مراجعه نمایید و برای مدتی آن ها را دنبال کنید. از این طریق می توانید به صورت دقیق ترین با انواع خدمات مرکز مورد نظر آشنا شوید. به علاوه یک مزیت دیگری که دارد این است، که می توانید از طریق نظرات کاربران میزان رضایتمندی از خدمات  مراکز درمان ناباروری در ایران  و روند درمان آنها مطلع شوید. همچنین برای افزایش اطلاعات نسبت به ناباروری و نازایی خود قبل از مراجعه به مراکز درمان به صفحه اینستاگرام من (مهرنوش مطیعی) سربزنید، تا انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید.

5. مشورت با اطرافیان و افراد دارای تجربه مشابه برای انتخاب مراکز درمان ناباروری در ایران

با توجه به اینکه امروزه مسئله ناباروری بسیار شایع تر از گذشته است، بنابراین در اطرافیان خود می توانید زوج هایی را بیابید، که دارای تجربه مراجعه و درمان توسط چنین مراکزی را داشته باشند. از آنها بخواهید در مورد تجارب خود برای شما صحبت کنند. اگر سوالی ذهنتان را درگیر کرده است، بپرسید.

6. مراجعه حضوری به کلینیک

در نهایت مراجعه حضوری به کلینیک مورد نظر می تواند تصمیم شما را قطعی سازد. با مراجعه حضوری می توانید مستقیم با مشاورین حاضر در بخش های مختلف کلینیک صحبت کنید و شرایط خود را برای آن ها بازگو نمایید.

در نتیجه تمامی این اقدامات از لیستی که در ابتدا در دست داشتید، نهایتا یک انتخاب باقی می ماند که همان، می تواند انتخاب درست شما عزیزان باشد.

 

بهترین مراکز درمان ناباروری در ایران

 

  • مرکز ناباروری رویان در اصفهان رویان، یک مرکز تحقیقات علمی برای درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی است که در سال ۱991 توسط دکتر سعید آشتیانی و گروهی از محققان تأسیس شد.
  • مرکز باروری و ناباروری اصفهان
  • مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری نوین مشهد
  • پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد
  • بیمارستان مادر یزد

راهکار ساده قبل از مراجعه به مراکز درمان ناباروری در ایران

 

در طب سنتی، امکان انعقاد نطفه و تشکیل جنین به سطح سلامت زوجین وابسته است؛ و هر نوع بیماری که بر اعضای باروری زن و مرد تاثیر بگذارد، می‌تواند مانع بارداری شود. بنابراین، اصلاح سبک زندگی توانسته است درصد قابل توجهی به درمان ناباروری زوجین و زودتر بارور شدن آنها، کمک شایانی کند. از جمله مهمترین مواردی که در اصلاح سبک زندگی موثر هستند، اصلاح وضعیت خواب، آداب تغذیه ای، فعالیت بدنی و حالات روحی است.

درمان-ناباروری-با-اصلاح-سبک-زندگی
اصلاح سبک زندگی در درمان ناباروری

سخن پایانی:

در انتخاب مسیر درمان ناباروری و نازایی اختیار با شماست، پیشنهاد من قبل از رفتن به مراکز ناباروری و استفاده از دارو‌های شیمیایی داشتن یک سبک زندگی سالم و انجام برنامه اصلاح سبک زندگی با توجه به شرایط خاص خود شماست.

من مهرنوش مطیعی با افتخار ماما هستم.

فارغ التحصیل رشته مامایی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

عضو انجمن علمی مامایی ایران

عضو انجمن علمی هیپنوتیزم ایران

دارای مدرک بین المللی اوریکولوتراپی تخصصی ناباروی از طرف پروفسور نوژیه استاد دانشگاه لیون فرانسه 
عضو وابسته انجمن ناباروری ایران

پژوهشگر ناباروری ( در پژوهشگاه رویان )
عضو ادیتوریال بورد مجله بین المللی ناباروری ( پژوهشگاه رویان) International Journal Fertility & Sterility
مشاور در زمینه ناباروری زوجین
مشاور در زمینه اختلالات و ناتوانیهای جنسی زوجین
مشاوره و درمان طب مکمل ( اوریکلوتراپی ) جهت سلامت باروری

با ۲۵ سال سابقه تحقیق، تدریس و ویزیت و ارتباط با برترین موسسات و مراکز تحقیقاتی ایران و نیز مجلات و مراکز درمان ناباروری و نازایی در ایران و خارج از کشور در خدمت شما عزیزان هستم.

آدرس کلینیک :اصفهان – خانه اصفهان – خیابان سپاه _کوی شماره دو – ساختمان نیاوران -طبقه سوم -واحد۶
تلفن : ۳۴۳۷۰۲۶۱-۰۳۱

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید