Close-up photo of depressed young woman with abdominal pain, looking at camera, isolated over gray background


سونوگرافی فولیکول

تعیین روز تخمک گذاری برای خانم هایی که علاقه به بارور شدن دارند بسیار مهم است. تخمگ گذاری به عملی گفته می شود که  طی آن از تخمدان فرد یک تخمکی که به بلوغ رسیده باشد آزاد می شود. و برای بارور شدن به سمت رحم می رود.یکی از راه های تعیین روز تخمک گذاری روش سونوگرافی فولیکول است که یکی از مطمئن ترین روش هاست.برای تعیین زمان دقیق سونوگرافی رشد فولیکول با من همراه باشید.

 

سونوگرافی فولیکول چیست؟

سونوگرافی فولیکول بهترین روش برای دانستن روز تخمک گذاری است، این سونوگرافی زمان مناسب بلوغ تخمک ها و تخمک گذاری  را مشخص می کند. در این سونوگرافی،  صخامت آندورمتر ها به راحی قابل اندازه گیری است. ضخامت آندومترها در بارداری فرد نقش بسیار مهمی دارد به طوری که اگر ضخامت آندومترها پایین باشد باروری به سختی انجام می شود و یا حتی ممکن است باروری صورت نگیرد. اندازه گیری آندومترها فقط از طریق سونوگرافی ممکن است.

زمان دقیق سونوگرافی رشد فولیکول
زمان دقیق سونوگرافی رشد فولیکول

مزایای سونوگرافی فولیکول

اصلی ترین مزییت سونوگرافی فولیکل برای درمان نازایی است. از شایع ترین دلایل عدم باروری در بین خانم ها عدم تخمک گذاری می باشد. که شما با انجام دادن این سونوگرافی می توانید دلیل عدم تخمک گذاری در تخمدان های خود را بدانید و به درمان آن بپردازید.

از دیگر مزیت های سونوگرافی فولیکول بی خطر بودن آن است و هیچ گونه عوارضی ندارد. همچنین تشخیص درست و سریع و درمان دقیق به وسیله سونوگرافی فولیکول امکان پذیر می باشد.

چگونگی انجام سونوگرافی فولیکول

در انجام این سونوگرافی هم می توان از روش سونوگرافی شکم و هم می توان از روش واژینال استفاده کرد که این روش طبق تشخیص و تجویر پزشک معالج صورت می گیرد. اما باید در نظر داشت که روش واژینال دقیق تر است.

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی فولیکول چه موقع است؟

شما با توجه به دوره های قاعدگی خود، زمان تخمک گذاری خود را به طور نسبی تعیین می کنید و با مشورت با پزشک معالج خود و اطلاع زمان تخمک گذاری روز سونوگرافی شما مشخص می شود.

به طور معمول روز ۱۴ ام بعد از شروع قاعدگی شما روز تخمک گذاری می باشد، از نشانه های روز قبل از تخمک گذاری می توان به ترشحات روشن رنگ و شفاف، افزایش دمای بدن و سفت شدن و حساس شدن سینه ها اشاره کرد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید